Det siste medlemmet i det nåværende "crew" er John Skogøy. For alle som er litt inne i miljøet vet man hvem det snakkes om, og for andre er det bare det å si at igjen snakker vi om en virkelig kapasitet på området. Både teknisk og skrogarbeid gjør John med svært stor grad av presisjon. Og det trengs, på flyet var en del av restaureringsarbeidet som har vært gjort ganske "upresist", som det heter. Blant annet har inspeksjonsluka på sideroret blitt montert feil. Luka må tas av, hengsling og fals må gjøres på nytt, og luka settes på igjen. Dette er jo en grei jobb, hadde ikke flyet allerede vært montert. Alt blir automatisk mer komplisert når flymaskinen er ferdig sammensatt. Men fortsatt gjennomførbart.
Dette er nok noe man kommer til å se mere til ettersom arbeidet går fremover, oppretting av feil gjort tidligere. Plagsomt, unødvendig og ikke så rent lite kostbart.
Neste innlegg vil dreie seg om tekniske godbiter, så sjekk innom!
No comments:
Post a Comment