Monday, November 2, 2009

Pust rolig!

Oksygen er viktig for piloten, og fly som Svart 3 er fullt ut i stand til å fly så høyt at oksygemangel kan være et problem. Flyene som var operative under andre verdenskrig hadde som oftest anlegg slik at besetningen kunne tilføres ekstra oksygen, selv om de ikke hadde trykkabin.

Et av hovedpuslespillene på flymaskinen er instrumenter og instrumentering. Her har vi noe selv, noe kommer inn utenfra, og noe skaffes fra eBay eller andre nettfora.

Først og fremst vil vi selvsagt bruke deler som var originale i flyet, men noen av instrumentene manglet. For å gi publikum et godt inntrykk av hvordan et slikt fly var når det var operativt, så må man fylle de hullene som er mest tydelig, slik at de som besøker oss ser et mest mulig komplett fly. Da først kan man få den helhetsopplevelsen som er spesiell ved å gå på et museum og ikke bare se på bilder av flyet på en skjerm eller i en bok.

No comments:

Post a Comment